Raket-Elias

Jag vaknade i lördagsmorse, strax innan kl 7, fick en värk, men förstod inte då att de var en värk.

Albin har varit dålig i magen så trodde att han hadde smittat mig. gick upp o kissa, gick tillbaka till sängen där fick jag en till värk.
Min man vaknar till o frågar om de är på gång, men jag vet inte riktigt o syftar på magsjukan.

Per han tar tid på värkarna , men tycker de är alldeles för oregelbunda för att säga att de var på g, men de kom med 15 min intervaller.
Efter kanske 30 min gör de ont i livmodern hela tiden, jag får värkar , sen maler de i livmoder, värk o maler, så håller de på, så vi bestämmer oss för att ringa Albins farmor för att förvarna att de är nått på G, detta är runt kl 07,30-45.

Per tar Albin o gör lite gröt till honom. jag försöker ta mig ner ifrån övervårningen men de gör sååå ont i livmodern, man känner riktigt hur den arbetar hela tiden aldrig en paus.

Jag går runt o svajar med höfterna , känns inte bra att sitta still, värkarna kommer tätare o tätare.

runt 8,30 lägger jag mig i badet o där tappar jag kontrollen några gånger, värkarna ändrade styrka helt plötsligt , men fortfarande inte regelbundna.

vi ringer Albins farmor så hon får komma, ( tar ca 1 timme för henne att ta sig hit) Jag ringer därefter till förlossningen , men då värkarna inte va regelbundna trodde hon inte att jag hade öppnat mig nått för de gjorde värkarna iregel inte om de inte var regelbunda. Jag skulle åter komma igen , men skulle stanna hemma ett tag till tyckte hon men vi fick komma när vi ville.

Nu va de riktigt jobbigt jag badar i kanske 25 min innan jag går upp, värkarna är långa o kommer ofta, runt kl. 10 kommer Albins farmor,

Per skulle nu åka till Ica för att köpa lite frukost men jag ville inte att han skulle åka för nu klararde jag inte längre, Per  tittar lite konstigt på mig , men när en supervärk kommer förstår han att de är nog bråttom. vi hoppar in i bilen o kör.

Bilresan tar ca 15 min värkarna kommer tätare o tätare. vi skrevs in på förlossningen 10,36 , nu får jag ingen paus värkarna avlöser varandra o tycker de är jätte jobbigt att de skall sätta på mig ctg remsan för jag vill inte stitta still, efter att undersköterskan konstaterat att värkarna kommer tätt o är jätte starka skyndar hon sig o hämtar barnmorskan. hon kom snabbt o känner att jag är öppen för 8-9 cm, hon sa när jag känner tryck får jag krysta när jag vill. jag o min man tittar på varandra hade jag klarat av allt värkarbete hemma underbart jag sliter åt mig lustgasen, jag känner hur jag försvinner bort. Jag ser barnmorskans mun gå men ut ur hennes mun kommer en datorröst, sen skrattar de lite då o då o jag undrar vad som är så himla roligt när jag ligger o har ont efter 5 krystvärkan va han ute kl 11.10. 3820g och 53 cm världens finaste Elias. behövde inte sys. allt är toppen bra o jag mår hur bra som helst så de gick fort från kl 07-11.10

image46

Kommentarer
Postat av: Frassie

ååh, vad härligt! grattis familjen och välkommen till familjen Elias:)

2007-10-16 @ 19:51:31
Postat av: Faster

Gud vad söt liten pojke.. Stolt =)

Massa kramar till er..

2007-10-16 @ 20:14:11
Postat av: carro barro

GRATTIS GRATTIS GRATTIS! vad skönt att allt gick bra! finns inget finare än sådana förlossningar.. sen e det ju dessutom ett plus att mamma inte ligger inne med värkar länge.. dom blir så tjatiga då :P puss och kram till er alla

Lycka till Elias! (brukar säga så till alla mina bebisar =)
)

2007-10-16 @ 22:07:24
Postat av: Michaela

Världens sötaste Elias!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback