förlossningen

har haft piniga förvärkar från o till nu sista dagarna ..

men tidigt igår morse runt kl 5 vaknade jag i en blötfläck ,  förvärkar som följde i varierande karaktär .. känner inte att vattnet "rinner" men att de är vääääldans fuktigt .. samt förvärkarna ändrar styrka då o då blir riktigt piniga o känns ut i ryggen o man känner riktigt hur livmodern retas..

de ville att jag skulle in för att se då jag har haft värkarna bla i följd sedan kl 5.. o de inte slutar.
mest att de inte får livmodern att öppnas.. nu ska vi upp på
förlossningen/OB kl 11 i kristianstad för att bli undersöken!

När jag kommer in låg jag med ctg en stund , sen va de läkarundersökning , gynundersökning och ul , hon trodde inte att de var vattnet som hade gått utan hon såg massor med flytningar men då mina värkar registrerades på ctg två sammandragningar på en 10 minuters period ville de att jag skulle stanna kvar några timmar.

kl 14 va de läkarbyte o de frågade hur jag ville göra för de ville inte skicka hem mig ännu gärna att jag skulle ligga minst 24 timmar till för värkarna har inte slutat eller minskat i styrka..

men jag menar på att i med jag inte hade öppnat mig o vattnet inte hade gått kan jag lika gärna ligga hemma, ändrar de styrka eller jag känner något annat kunde jag lika gärna komma tillbaka.. Så efter många om och men släppte de hem mig o jag har sträng vila framför mig nu..

men busfröken va de toppen , hon blir vansinnig över värkarna bara o har levt loppan .
blodtryck :99/51
hjärtljud toppen

så de är bara att hoppas att de ger sig snart för jag vill helst inte ligga o köra över 10 mil igen

så hon ligger på tvären så om vattnet skulle gå va de liggläge o ambulans in tur jag har min egna ambulasare hemma då

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Oj, vilken dramatiiik!

Postat av: natha

som vanligt när de gäller någon i våran familj...

2008-12-11 @ 17:49:36
Postat av: Michaela

E de ngt gumman så ring...du vet att jag e hemma 24 timmar om dygnet nu om dagarna =)

2008-12-12 @ 10:05:47
URL: http://micmoc.blogg.se/
Postat av: Elin

Hoppas du slipper mer värkar nu :)

Kan d inte lägga upp en magbild här på din blogg?

kram

2008-12-13 @ 20:26:30
URL: http://ElinsLiv.bloggspace.se
Postat av: Jessica

Herregud vännen!



Hoppas nu hon vill stanna kvar där inne ett par veckor till! Hör av dig om det är något!!! Puss

2008-12-14 @ 10:25:12
URL: http://jessas.bloggsida.se
Postat av: jane

Kan inte fatta att du snart ska få en liten bebis igen..... Vi måste verkligen träffas snart. Har du mobilnr?? Mitt e 0735081175... hör av dig.

Kram på dig

2009-01-01 @ 15:04:21
Postat av: Jessica

Men hjärtat! Du får ju uppdatera nu när lilla Emilia har kommit till världen :P

2009-03-01 @ 10:19:43
URL: http://jessas.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback